Identificados en el Arquivo Histórico Provincial de Ourense dos documentos "de procedencia rexia" de Alfonso X
 
 
Tienen el valor añadido de pertenecer a un códice haxiógrafico "moi ben coidado" y "constitúen o testemuño máis antigo conservado desta obra", según indica la Xunta de Galicia
 
 
 
 
14 de Abril de 2019: OURENSE DIXITAL

"O Arquivo Histórico Provincial de Ourense (AHPOu) garda na súa colección de pergameos un valioso manuscrito, recentemente identificado, da obra haxiográfica de Bernardo de Brihuega, estreito colaborador do rei Afonso X (1252-84)", según acaba de anunciar la Xunta de Galicia. Se trata de dos fragmentos, un bifolio y una hoja suelta, ambos en castellano y datados a finales del siglo XIII, de las Vidas y pasiones de los Apóstoles". Ahora mismo, según indica la Xunta de Galicia en la comunicación emitida al respecto, "constitúen o testemuño máis antigo conservado desta obra, da que até agora só se coñecían algunhas copias tardías (desde segunda metade do XIV até comezos do XVI) en latín, castelán e portugués".

Pero además los fragmentos en cuestión tendrían el "valor engadido" de pertenecer a un códice haxiográfico muy bien cuidado, "seguramene de procedencia rexia", de copiado al castellado del texto íntegro del Libro II de Bernardo de Brihuega. Los entendidos consideran "moi relevante", además, que el documento depositado en el Arquivo Histórico Provincial de Ourense fuera reutilizado como capa de un libro de apeo de los bienes del convento femenino de Santa Clara de Allariz, el único monasterio gallego de la fundación real, "pois permite reconstruír o itinerario cultural do códice desde a corte castelá até o territorio galego e a súa eventual difusión ao reino portugués nas primeiras décadas do século XIV", indican al respecto.

La colección haxiográfica de Bernardo de Brihuega estaba compuesta de cinco libros sobre la historia de la Salvación, y fue compilada bajo el mecenazgo de Alfonso X.

 
 
   Imprimir Página
 
 © Copyright OURENSE DIXITAL
 
 
     
 
 
     
     
   
     
     
 
publicidad
 
     
     
 
HACE HOY UN AÑO
15, Domingo