Baltar califica de “incapaz” al Parlamento de Galicia a la hora de legislar sobre las deputaciones
 
Discurso crítico de Baltar Pumar del papel que podrían jugar las deputaciones gallegas, no exento de reproches a la Xunta de Galicia: en un cuarto de siglo que ha transcurrido desde que se aprobó el Estatuto de Galicia, “este Parlamento tense amosado, ata a data, absolutamente incapaz de lexislar dun xeito construtivo sobre as deputacións provinciais”.
Fotografía : JOSÉ CERDEIRA 
 
9 de NOVIEMBRE de 2010: OURENSE DIXITAL

“Non veño render contas ante as súas señorías. Veño, unicamente, a informarlles da situación do goberno provincial en Ourense”, dijo Baltar Pumar nada más comenzar su alocución este lunes en la Comisión de Economía e Facenda del Parlamento de Galicia.
Ya lo había hecho el año pasado, y al igual que entonces, remarcó el titular de la Deputación ourensana, “a miña comparecencia responde a un acto voluntario”.

A renglón seguido, como quien dice, José Luis Baltar se dirigió a la Comisión para recordar a la Xunta de Galicia que desde hace más de un cuarto de siglo, después de aprobado el Estatuto de Autonomía, “este Parlamento apenas ten lexislado sobre as deputacións”.
Y recordó que ya lo había dicho el año pasado. Por lo que, añadió, “este Parlamento tense amosado, ata a data, absolutamente incapaz de lexislar dun xeito construtivo sobre as deputacións provinciais: nunca foi quen de dicir qué se esperaba que nós, que función queren que desempeñemos dentro do noso sistema de goberno local; e, dende logo, se non se define primeiro, claramente, ese papel, dificilmente se poderá proceder a unha verdadeira coordinación das deputacións”.

Los reproches de Baltar Pumar no pararon ahí.
Junto a la línea argumental de lo “nada” que el Parlamento gallego había hecho a la hora de legislar en materia de las deputaciones gallegas, ocurrió otro tanto en lo que a la financiación respecta. Y aquí también el titular de la Deputación ourensana recordó a sus señorías lo que ya dijera en 2009: “faleilles de cómo as deputacións provinciais están financiadas de modo practicamente exclusivo polo Estado, faleilles de cómo ese sistema de financiamento penaliza inxustamente ás provincias menos poboadas e con menos renda, expliqueilles por qué na estrutura de gasto das deputacións son máis importantes as variables de superficie territorial, dispersión poboacional e número e tamaño de municipios que as  de poboación, e, en fin, lembreilles como se incumpre sistemática e continuamente a Constitución ó negárselles ás deputacións o seu dereito a participar nos ingresos da Comunidade Autónoma”.

Baltar Pumar insistió en que es “fundamental” que el Parlamento de Galicia “defina que espera dos gobernos locais intermedios”, lo que la administración autonómica quiere que hagan las deputaciones gallegas y cuanto costaría eso, que se las dote de los medios financieros necesarios, y que, a partir de ahí, se marquen directrices y objetivos provistos de los mecanismos de coordinación necesarios y suficientes para alcanzarlos.

 
Volver atras
Imprimir Página
 
 
 © Copyright OURENSE DIXITAL
 
 
 
 
   
  Estados comatosos  
  NUMEROSOS CONCELLOS DE LA PROVINCIA SUMIDOS EN LA PRECARIEDAD ECONÓMICA  
 

Por GRINGO VIEJO

 
 
     
  Noticias Relacionadas  
  La Deputación de Ourense bajará a los 73 millones de euros en 2011, 12 millones menos que los casi 85 de este año  
     
     
 
 
     
 
 
 
 
 
GALICIA, ÚLTIMA HORA
 
 
publicidad
   
   
   

 

Añade OuD a tu Google