Home  
 
 
 
 
ADEGA dice haber recogido muestras de aguas que van a la Depuradora de Reza, de cuyos resultados espera establecer con datos lo que ahora mismo avanza como "bastante probable": "que os niveis de contaminación na auga do emisario, superen os límites permitidos para unha depuradora", dice la Asociación ecologista. Establece también que "a contaminación por gasóleo parece que está sendo verquia ao río", aunque por cuatro razones, dice, los niveles de contaminación no superarían los parámetros permitidos por la legislación.
 
 
 
Según ADEGA, la muestra recogida tiene un aspecto turbio, con partículas en suspensión que sedimentan -más densas que el agua-, y con un ligero olor a gasoil.
ADEGA sospecha que los niveles de contaminación del agua en el emisario de la Depuradora superan los límites permitidos
2 de MAYO de 2008: OURENSE DIXITAL

"A contaminación por gasóleo parece que está sendo verquida ao río", establece la Asocaición para a Defensa Ecolóxica de Galicia tras el trabajo de campo realizado el pasado miércoles en el entorno de la Depuradora de Reza, aguas del Miño incluídas. Sin embargo, dice ADEGA, "probablemente os niveis de contaminación no río non superen os parámetros permitidos pola lexislación".
Esto ocurriría por cuatro razones, fundamentalmente: porque "o residuo chega moi diluído despois de circular varios quilómetros pola rede de sumidoiros da cidade", porque la mayor parte del gasóleo queda retenido en los lodos de la Depuradora -admite ADEGA-; porque muchos de los Compuestos Orgánicos Volátile se evaporan en la propia Depuradora, como admitieron los ténicos; y, por último, porque "o río leva moita auga polas intensas choivas dos últimos días".

No obstante, ADEGA cree que "é bastante probable que os niveis de contaminación na auga do emisario, superen os límites permitidos para unha depuradora". Avance de la situación que "arriesga" ADEGA, a pesar de que, dice, habrá que aguardar a los resultados de las analíticas de las propias muestras que ha recogido la Asociación ecologista, lo que advierte que podrá demorarase entre una semana y un mes.

Control del aire

Como quiera que "a contaminación por Compostos Orgánicos Volateis no ar do entorno da depuradora é un feito, aínda que parece afectar a un área moi reducida", ADEGA plantea demandar la presencia de una de las Unidades Móbiles de Control do Ar Atmosférico de la Consellería de Medio Ambiente.
Mientras tanto, señala la Asociación ecologista,  aplicando el principio de prevención "habería que recomendar que as persoas sensibles, nenos, maiores e persoas con problemas respiratorios e cardiacos, non circulen pola zona".

ADEGA matiza con respecto a la petición de dimisión do concelleiro de Medio Ambiente, Demetrio Espinosa, que "os verdadeiros responsables de toda esta desfeita son os directivos de ADIF, que por desidia permiten que unhas instalación obsoletas contaminen intermitentemente desde hai anos os sumidoiros da cidade, e como consecuencia o Miño".
Así mismo ADEGA responsabiliza de la cotaminación existente en la zona de Reza por Compuestos Orgánicos Volátiles "a tódolos gobernos municipais e da Xunta que promoveron e permitiron unha depuradora ilegal". Por lo que, "parécenos de moito cinismo que agora os do PP se apunten a pedir a demisión do concelleiro de Medio Ambiente de Ourense".

Volver atras
Imprimir Página
 
 
 
 
           
REDACCIÓN de Ourense Dixital